Alla inlägg under april 2012

Av Hanna Löwendahl - 29 april 2012 10:04

Detta är troligen den enklaste receptet som finns på tårtfyllning.


Vispa samman 200gr smält vit choklad och 200gr philadelphia.

Klart!

Av Hanna Löwendahl - 29 april 2012 09:59

200gr mörk choklad, hackad

2 äggulor

2msk strösocker

2dl grädde

1dl creme fraiche


Gör:


Smält chokladen i vattenbad.

Vispa äggulor och socker poröst.

Vispa ihop grädde och creme fraiche.

Blanda chokladen med äggsmeten.

Vänd ner gräddcremefraichen i chokladen.

Häll upp i skål eller serveringsskålar(om den ska serveras som en dessert) och låt den kallna i kyl tills användning/servering.

Av Hanna Löwendahl - 29 april 2012 09:38

   


Det blev en väldigt hög och maffig tårta då jag gjorde två stycken bottnar och byggde med.

Botten är en red velvet ( röd sammetstårta ) så den är alldelles röd och fräck.


Min kära vän o kollega Hillevi som beställt den önskade sig så mycket choklad som möjligt på o i den, så jag har fyllt den med en vit choklad- och färskostkräm och en mörk chokladmousse. Runt om har jag täckt med en ljusare o lite mildare chokladkräm. 

Den är dekorerad med riktiga snittblommor istället för dekor i marsipan eller sugarpaste.

Riktigt nöjd med den...elegant, enkel men ändå pampig och jättegod såklart=)


Receptet på bottnen och alla fyllningar finns under fliken recept att hitta ( mörk chokladmousse, vit choklad- och färskostkräm. Krämen jag täckt den med är samma som jag har till chokladtårtan som redan ligger bland mina recept.)

Ovido - Quiz & Flashcards