Alla inlägg under januari 2012

Av Hanna Löwendahl - 21 januari 2012 10:10

 

Den här tårtan måste jag nog placera bland mina favoriter både i smak och utseende, den var kanonkul och göra och är mycket nöjd med resultatet.


Ville hålla den ganska enkel och stilren....har återigen använt mig av den nya sp och den är helt fantastisk, fem solar=) hihi..


Tårtbotten är bakad i vanlig ljus sockerkakssmet, har fyllt den med min beryktade lemon curd creme såklart, och vit chokladmousse. Grym kombination! Täcket på tårtan och ramen runt är i brunt sp med chokladsmak och snöflingorna uppepå är i olika torlekar i vit och ljusblå sp och pudrade m ätbart glitter.



Av Hanna Löwendahl - 21 januari 2012 10:02

 

På den här tårtan provade jag en ny typ av sp som jag köpt, skitbra, håller bra när man ska täcka och konsistensen är perfekt så det får bli den typen i fortsättningen=).


Denna har jag fyllt med lemon curd creme (använder den ofta, men tycker den är bra iom den är lite syrlig o bryter av det söta bra) och päronmousse.

Täckt med orange sp och borden och kanterna uppepå är egentligen i brun sp m chokladsmak som jag sprayat med ätbar glitterspray för o få nyårskänslan. Även rosorna och bladen har jag gort i sp. 

Botten är bakad i vanlig sockerkaka.

Skapa flashcards