Alla inlägg under februari 2012

Av Hanna Löwendahl - 28 februari 2012 09:24

Här kommer ett recept på en enkel variant av vaniljkaka. Har fått fullständigt dille på den här=)


Smeten:

3 ägg

3dl socker

1dl varmt vatten

3dl vetemjöl

2tsk bapulver


Fyllning:

100gr smör

1dl mjölk

4msk vaniljsocker


Gör:

Vispa ägg o socker poröst.

Häll i det varma vattnet o sedan vetemjölet o bakpulvret.

Häll smeten i en smord o bröad form med löstagbara kanter.

Grädda i ugnen i 175 grader i ca 30min. Låt svalna!

Koka smör o mjölk kraftigt i ca 2 min, ta av från spisen o vipa ner vaniljsockret.

Dela kakan i 2 delar.

Häll fyllningen i båda bottnarna

Av Hanna Löwendahl - 28 februari 2012 09:16



Lite rastlös här en dag med stort baksug så jag bestämde mig för att göra cupcakes o bjuda på jobbet.

Jag har gjort en vanlig muffinssmet med lite rivet citronskal i o fyllt formarna med den och färska stora hallon. Det blev en liten härlig syrlig surprise i mitten när man bet igenom dem=).

Frostingen är gjord på vit choklad och färskost och sedan dekorerad i ljusblå sugarpaste som jag tryckt ut i snöflingor och pudrat med ätbart glitter.

Vit choklad, hallon och citron blir aldrig fel hop=) smaskens var det och även uppskattat av mina kollegor. 

Ovido - Quiz & Flashcards