Direktlänk till inlägg 10 augusti 2013

Cupcaketårta i fem våningar

Av Hanna Löwendahl - 10 augusti 2013 20:47

     

Till Jessica och Andreas gjorde jag denna skapelse på deras stora dag! En fantastiskt häftig tårta att få göra=).

Den är uppbyggd av 50 cupcakes och toppad med en tårta med samma smak och fyllning som cupcakesen...ljus muffinssmet, smaksatt med lite citron, fyllda med härlig hallonkräm och toppade med vitchoklad/philadelphiafroosting. Cupcakes är dekorerade med ätbara pärlor, lavendellila fjärilar i sugarpaste och torkad lavendel från österlen.

Tårtställningen har jag dekorereta i samma färg av sidenband som de jag knutit runt cupcakesen....=) Jag var mycket nöjd!=)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Löwendahl - 10 augusti 2013 20:47

      Till Jessica och Andreas gjorde jag denna skapelse på deras stora dag! En fantastiskt häftig tårta att få göra=). Den är uppbyggd av 50 cupcakes och toppad med en tårta med samma smak och fyllning som cupcakesen...ljus muffinssmet, smaks...

Av Hanna Löwendahl - 31 juli 2013 08:47

    Den här är gjord på chokladbotten, fylld med hallonmousse och en mjölkchokladmousse, spacklad med grädde och täckt med vit sugarpaste. Alla detaljer på är ätbara förutom rosorna som är riktiga. Hästskor i ätbar sugarpaste, taggtråden runt om ...

Av Hanna Löwendahl - 31 juli 2013 08:43

    Den här är gjord på en chokladbotten, fylld med lemon curd kräm och dumlefluff, grädde runt om och täckt med ljuslila sugarpaste. Alla detaljerna är gjorda i sugarpaste och bebisen på också.(mitt nya inköp i redskapsväg och jag är mycket nöjd...

Av Hanna Löwendahl - 26 maj 2013 11:33

  200 gr philadelphiaost 3 äggulor 3 äggvitor 2 dl socker 1 msk vaniljsocker rivet skal av en citron ca 100-150 gr riven vit choklad   150 gr digestivekex 50 gr smält smör   Smula sönder kexen i en bunke, tillsätt det smälta ...

Av Hanna Löwendahl - 26 maj 2013 11:19


   Den här gjorde jag till kusinen för inte så länge sedan. bottnarna är vanlig sockerkaksbotten, den är fylld med hallonmousse och en syrlig vitchokladcreme ( vit choklad och philadelphia som är vispat fluffigt). Den är sedan garnerad men röda...

Skapa flashcards